Logistiker/Projektledare

På avdelningen är vi fem engagerade upphandlare och en upphandlingschef, som tillsammans årligen genomför cirka 85 upphandlingar för sammantaget runt 400-500 miljoner kronor.
Vi söker nu en projektledare för ett implementeringsprojekt som rör kommunens egna varutransporter och upphandlingsprocess. Från dagens varuinköp med fri leverans, till varuinköp med samordnad varudistribution.

Arbetsplatsen
Upphandlingsavdelningen ansvarar för både kommunövergripande och förvaltningsspecifika upphandlingar avseende varor, tjänster och entreprenader. Med utgångspunkt i verksamheternas mål och uppdrag är vår viktigaste uppgift, att erbjuda kvalitativa upphandlingslösningar som är kostnadseffektiva även på lång sikt.

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att skapa och förankra en projektplan, utforma nya arbetsrutiner för inköp av varor, upprätta underlag för upphandling av transportföretag, implementera digital transportplanering samt införa funktioner för uppföljning och support.
Förändringsarbetet sker i samarbete med representanter från berörda förvaltningar, främst inom områden som upphandling, måltidsservice och ekonomi. Respektive representant leder förändringsarbetet i den egna verksamheten, med stöd från dig som projektledare. Arbetet kommer också innebära ansvar för implementering av nya beställningsrutiner och leveranser av verksamheternas varuinköp, samt synkning av e-handelssystem och samordnad varudistribution.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör också ha erfarenhet från kommunal förvaltning eller annan stor organisation samt ha arbetat med förändringsuppdrag och i en projektledarroll. God datorvana är en förutsättning och vi ser gärna att du har erfarenhet av digital transportplanering med ruttoptimering och/eller implementeringen av e-handelssystem.
Vi söker en målinriktad och självgående projektledande logistiker som både planerar och följer upp det egna arbetet som rapporteras till en styrgrupp. Det krävs att du har ett stort driv och förmågan att engagera och leda förändringsarbetet, både internt i kommunen och externt mot kommunens varuleverantörer.
Som person är du flexibel, serviceinriktad, ansvarsfull och har ett uppriktigt intresse för logistikfrågor. Du är en lagspelare som delar med dig av tidigare erfarenheter och bidrar till en innovativ miljö och avdelningens utveckling. Tjänsten kräver god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Arbetstid/varaktighet
100%,  visstidsanställning t.o.m. 2020-10-31 med möjlighet till förlängning.
Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontaktperson
Kristian Silfverberg, upphandlingschef. Telefon: 0410-73 44 61
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2018-11-25 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!