Nämndsekreterare

 Ditt huvudansvar kommer vara Plan- och byggnämnden samt registrering för tekniska förvaltningen, men kommer också innefatta arbete mot andra politiska forum som ex. kommunstyrelsen.

Arbetsplatsen
Klippans kommun ligger i det attraktiva och expansiva nordvästra Skåne. Vi växer hela tiden och idag kallar över 17 000 invånare någon del av vår kommun hemma. Att ta sig hit är enkelt, både kollektivt och med bil. Det gör oss till ett smart val. 
Hos oss får du cirka 1500 medarbetare. Tillsammans är det vårt jobb att ge alla kommunmedborgare rätt förutsättningar och möjligheter. Det är så viktigt för oss att vi har gjort det till vår policy: "Klippan – en kommun där vi tillsammans skapar goda förutsättningar att växa upp, leva och verka. Här bor och mår vi bra!" 
Tillsammans med vår värdegrund som är Professionalitet, Engagemang och Öppenhet skapar den grunden till hur vi arbetar och hur vi ser på vår organisation. 
Att våra medarbetare ska trivas är viktigt för oss. Du ska känna att du har goda möjligheter till utveckling och bra förmåner. Därför har vi Förmånsklippan som är en portal full med förmåner för anställda i vår kommun. 
För allas trevnad tillämpar Klippans kommun en rökfri arbetstid. 

För mer information: http://www.klippan.se

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla vår nämndadministration? Klippans kommun arbetar löpande med verksamhetsutveckling och samlar under hösten 2018 all nämndadministration centralt inom kansliavdelningen. Nu söker vi en nämndsekreterare som vill hjälpa oss utveckla arbetet med att stödja den politiska arenan. 

Du kommer att ingå i ett team om fem personer som tillsammans ansvarar för arbetet inför, under och efter sammanträdena. Nämndsekreterarna har också ett tätt samarbete med de som arbetar inom förvaltningarna som levererar handlingar och ärenden som ska beslutas i nämnd. Ditt huvudansvar kommer vara Plan- och byggnämnden samt registrering för tekniska förvaltningen, men kommer också innefatta arbete mot andra politiska forum som ex. kommunstyrelsen. I arbetsuppgifterna ingår även handläggning av ärenden i form av att bearbeta, analysera och skriva utredningar samt rapporter. 

Genom bildandet av en gemensam Kansliavdelning där man centralt ansvarar för arbetet mot alla nämnder är det starkt fokus på utveckling av gemensamma förhållningssätt och arbetsmetoder. Det förutsätts att du tycker om att vara delaktig i utvecklingsprocesser. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen från högskole-/universitetsutbildning inom statsvetenskap eller juridik. Du ska ha goda kunskaper i offentlighet- och sekretess, Förvaltningslagen och Kommunallagen. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom den offentliga sektorn. 

Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad, lösningsinriktad, ansvarstagande och analytisk. Du är lyhörd med ett professionellt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Lön
Omfattning/Varaktighet

Heltid,
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Erfarenhet: Erfarenhet krävs
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Antal platser: 1

Kontaktpersoner
Cecilia Christensen , Kanslichef
Telefon 0435-281 03
E-post cecilia.christensen@ klippan.se
Fackliga kontaktpersoner
Fackliga företrädare nås genom kommunens kundtjänst Telefon 0435-280 00

Ansökan
Ange referens: A823532
Sista ansökningsdag: 2018-11-19
Arbetsgivare
Klippans kommun 
Kommunledningsförvaltningen - Kansliavdelning